Exposities

Capitulatielokaal

In dit lokaal is de situatie van 15 mei 1940 tot leven gebracht. Er wordt verteld hoe de meidagen verliepen en hoe generaal Winkelman en zijn staf in dit lokaal capituleerden.

Klaslokaal

In het klassieke klaslokaal mag u plaats nemen in de oude schoolbanken en krijgt u uitleg over het ontstaan van de school en de lessen van toen met kroontjespennen en leesmethodes.

Planetarium

Er is een modern Zeiss planetarium waar u films 360Âșop de koepel kunt bekijken.

De keuze van films is groot.  Zie hoofdstuk films

Tijdmachine -Experience center

Een reisje terug in de tijd! Wie wil dat niet beleven? Er zijn een aantal jaartallen waar u naartoe kunt reizen. Zie de pagina Tijdmachine voor meer info

Expositie Onderdelen van De AVRO Lancaster

Een aantal onderdelen van de in Rijsoord neergestorte AVRO Lancaster zijn in het museum te bekijken. Tevens kunt u in de tijdmachine – Experience centre meevliegen in de Lancaster op zijn laatste tocht van 29 juni 1943.